Skip to main content

Konstklubbens resa till Stockholm

AV i Sörnäs konstklubb reste till Stockholm 11 – 14.9.24. Vi hade en intressant och välplanerad resa under ledning av konstklubbens ledare Heidi Hintze. Kaj Forsblom Oy Ab stod för de praktiska arrangemangen. Resan började med en trerätters middag på Viking Cinderella. Följande morgon var vi i Stockholm och efter ett rikligt morgonmål styrde vi kosan mot Gripsholm, ett vackert och välbevarat slott från 1500-talet. Med oss hade vi vår lokalguide som var väldigt kunnig och kunde berätta om slottet på ett intressant sätt. Efter lunch åkte vi tillbaka till Stockholm för inkvartering. På kvällen hade vi ett musikalbesök på Stadsteatern där vi såg musikalen Company och före det åt vi ännu en utsökt måltid på hotellet.

Följande morgon träffade vi igen vår guide och åkte till Nordiska muséet där vi fick se den populära utställningen om Sverige och Norden under olika århundraden som öppnats i år. Efter det åkte vi till Gamla stan där vi åt lunch. Efter lunchen hade vi ännu en guidad vandring genom Gamla stan innan vi åkte till hamnen. Viking Gabriella tog oss hemåt och under kvällen åt vi ännu en god tre rätters middag.

En längre reseskildring publiceras i Facklan 2024 i slutet av året.